petak, 29. rujna 2017.

Poslovi primijenjeni dobi djeteta

petak, 29. rujna 2017.
Ako imate klince + ukućane koji baš nisu skloni pospremanju (supruže, tebe gledam), onda znate da vam se kuća začas može pretvoriti u kaos. To možete spriječiti uz nekoliko trikova, ali i tako da klince pridobijete na svoju stranu (kad već ne možete ostale).

Ok, malo se šalim, ali zbilja mislim da je djecu već od najranije dobi potrebno naučiti osnovnim poslovima vezanima za održavanje kućanstva (bez podjele na "ženske" i "muške"). Naravno, sve se to mora odvijati kroz igru i bez prisile (posebno za najmanji uzrast). Djeca tako stječu pozitivne navike i uče se odgovornosti koja će im kasnije biti potrebna u životu.

Poslovi primijenjeni dobi djeteta


Pri "učenju" različitih poslova uvijek na umu treba imati djetetovu dob. Ako baš i niste sigurni što dijete može u određenoj dobi, ovih sam dana švrljala po netu i iz različitih izvora prikupila podatke koji vam u tome mogu pomoći. Naravno, svako je dijete individualno; ovo su općenite smjernice.

1-2 godine
uzeti svoj pribor za jelo i podbradnik
baciti smeće u koš (npr. koru od banane)
pospremiti igračke, cipele ili rublje u vreću/kutiju
obrisati površinu (uz pomoć)
dodati stvari mami ili tati

2-4 godine
umiti se, oprati zube, počešljati se i odijenuti
pospremiti krevet
postaviti i raspremiti stol

5-6 godina
obrisati prašinu
nahraniti i počistiti za kućnim ljubimcem
pomoći pri pospremanju namirnica
pospremiti odjeću

7-9 godina
usisati tepih
presvući posteljinu
oprati suđe
očistiti umivaonik i kadu u kupaonici

10+ godina
otići u trgovinu
skuhati jednostavno jelo
očistiti hladnjak
koristiti perilicu za rublje
glačati

Prvi je odjeljak (1-2 godine), osim iz "literature", pisan i iz iskustva. Sofia već par mjeseci sama iz ormara uzme podbradnik i donese ga kad je vrijeme za jelo, zna kamo treba odnijeti prljavo rublje i gdje baciti smeće, a jednom se prilikom čak i vraćala da pospremi moje papuče (išle smo van pa sam nabrzinu obula tenisice i papuče ostavila nepospremljene). :) Naravno, nije ona nikakav vunderkind (još i danas sto puta ponovim da se ono bačeno u koš za smeće više ne vadi van i ne dira/liže, ha ha ha), nego su to stvari koje dijete njezine dobi može shvatiti i zapamtiti.

I u ostalim odjeljcima ima nešto iskustva, i to mojeg osobnog, iz djetinjstva. Sjećam se da smo i ja i braća dosta rano pospremali svoje sobe i presvlačili posteljinu (još je i danas presvlačim na način koji sam tada naučila). Zato je najbolje neke stvari naučiti dok si još dijete!

Kakvo je stanje kod vas? Koliko godina imaju vaši klinci? Imaju li kakve zadatke u kući? Što ste vi naučili kao djeca i još dan danas to tako radite?

Čitamo se!

Broj komentara: 7:

  1. I ja svog namjeravam od najranije dobi učiti da čim više toga zna napraviti. Grozi me kad vidim što današnja djeca ne znaju raditi u odnosu na nas kad smo bili mali. Ako znaju tehnologiju bogme mogu svladati i čišćenje i pospremanje za sobom. Na taj način uče se samostalnosti, a i što više toga znaju to će im lakše biti kasnije u životu. Sviđa mi se i koncept Montessori vrtića.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, baš tako. Meni je malo žao što se kao klinka nisam više interesirala za "muške" poslove, to ti je kad imaš dva brata. Ali ok, sad me suprug trenira - bušilica, fleks i tako to. 😂

      Izbriši
    2. Hahaha ja sam više bila uz tatu i strica nego uz mamu koja je usput rečeno kuharica po zanimanju #kojaironija :D

      Izbriši
  2. Obozavam kad objavis nesto o bebama :D ( ali rado citam sve ). Bas ti je korisno ovo. Moja Marija ima 20+ i da, ucim je polako. Preslatki su kad "rade". Veliki pozdrav tebi i Sofiji

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! Da, a kako tek imitiraju... Sofi me jednom vidjela kako pritišćem rublje jer mi nije stalo u lavor; sad moramo pritisnuti svaki komad robe dok je uzimamo iz perilice. 😂 Pozdrav i vama! 😚

      Izbriši
  3. Dule ima 4 godine. Sam se oblači i svlači, sam ide u toalet, jedino mu mi brišemo guzu. :) Od obaveza nema nekih većih, moram priznati. Njegovo je da pospremi svoje igračke pred spavanje i to je to. Uglavnom kada ga zamolim, pomogne mi, na primer da donese tanjir sa stola nakon jela da mogu da ga operem, da skloni, odnese nešto na mesto, ali daleko od toga da nam je to sad pravilo. Možda bih mogla da ga malo više aktiviram oko obaveza, ali iskreno, delovale bi mi usiljeno i nametnuto. Važno mi je da brine o sebi i svojim stvarima, i za sada su to samo igračke i garderoba. Sve nekako mislim da će nam situacije same ukazati kada je vreme za neke nove zadatke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne bih htjela da se ovaj popis shvati kao nešto što klinci određene dobi MORAJU raditi, nego da te poslove MOGU napraviti, znači, npr. fizički su u mogućnosti sami izuti cipele i pospremiti ih. Isto tako, mislim da je važno pokazati im kako se nešto radi (slaže majica, presvlači posteljina, skuha jaje itd.). Čula sam za primjere gdje je dečko želio naučiti jedan "ženski" posao, ali mu to nisu dali jer, eto, što će to njemu trebati u životu.

      Da sad ne duljim, Dule mi za tu dob zvuči vrlo samostalno. 😊😊 Kako se slaže s bebicom?

      Izbriši

Organizirajte se! © 2014