Postavljanje galerije slika na zid

U današnjem postu odlučila sam s vama podijeliti proces stvaranja male galerije slika na zidu u blagovaonici.

Uf, bome sam morala proguglati naslov današnjeg posta - Englezi i Ameri to sve kažu u dvije riječi - "gallery wall" - a nama trebaju barem četiri, i još nisam sigurna kaže li se to uopće tako jer ovo baš i nisu slike, nego natpisi i dekoracije. No, uglavnom, skužit ćete na što mislim.

Ako pratite moj blog, sjećate se posta o dekoriranju zida leptirima. U to vrijeme nekako mi se nije sviđalo previše stvari na zidovima pa sam na sat koji je već bio na zidu odlučila zalijepiti nekoliko leptira, čisto da zid ne bude prazan. No s vremenom sam zaželjela neku promjenu, a odluka je pala na malu galeriju slika.

Postavljanje galerije slika na zid


Nekoliko je koraka koje bi trebalo slijediti u stvaranju galerije:

1. Inspirirajte se.
2. Napravite plan.
3. Kupite okvire, potrebne materijale i dekoracije.
4. Napravite natpise i druge dekoracije i pripremite postojeće.
5. Odlučite kako ćete okvire postaviti na zid.
6. Ocrtajte okvire na predložak.
7. Zalijepite predložak na zid.
8. Zabijte čavliće ili napravite oznake.
9. Objesite ili zalijepite okvire i druge dekoracije.

1. Inspirirajte se.
Inspiraciju za ovu malu galeriju, pronašla sam, naravno, onlajn. Pintrest je prepun različitih ideja, samo u tražilicu upišite pojam "gallery wall" (možete dodati i prostoriju u kojoj biste željeli stvoriti galeriju pa ćete dobiti konkretnije ideje). Pošto se u ovom slučaju radi o zidu u blagovaonici, željela sam da natpisi i dekoracije budu povezani s kuhanjem i jelom.

2. Napravite plan.
Nakon što ste pronašli neke ideje, napravite konkretan plan. Najbolje bi bilo da na papiru ili računalu skicirate ono što želite. Tako ćete znati što morate kupiti ili napraviti. Ako ne znate kako razmjestiti okvire i dekoracije, pogledajte ovdje. Ovako sam ja skicirala svoj plan:

Razmještaj galerije slika na zidu



























Daklem, ispod sata odlučila sam smjestiti četiri okvira i ukrašenu dasku za rezanje. U dva veća okvira željela sam staviti neke natpise, a u dva manja dekoracije. Dasku za rezanje sam pak odlučila ukrasiti akrilnim bojama (crvenom, žutom, sivom, bijelom i crnom).

3. Kupite okvire, potrebne materijale i dekoracije.
Dva okvira, boju za ukrašavanje daske i košarice za muffine sam već imala. Ostale okvire kupila sam u Offertissimi, a dasku za rezanje u Pevcu.

4. Napravite natpise i druge dekoracije i pripremite postojeće.
Kao što sam već spomenula, željela sam da natpisi i dekoracije budu, budući da će krasiti zid blagovaonice, povezani s jelom i kuhanjem. Odluka je zato pala na natpise "Jedi, pij, uživaj" i "Ručak je najbolji kad jedemo zajedno". Napravila sam ih u programu PicMonkey, a ako vas zanima kako, pročitajte ovaj post.

U istom programu napravila sam i dekoraciju s priborom za jelo (jednostavno sam pozadinu "obojala" žutom bojom pa dodala sliku pribora). Kao dekoraciju odlučila sam iskoristiti i košarice za muffine i rafaelo - isprintala sam žutu podlogu s bijelim prugicama, umetnula je u okvir i na staklo ljepljivom trakom zalijepila košarice.

Dasku za rezanje ukrasila sam akrilnim bojama (prema ovom tutorijalu). Jedino nisam imala prave slikarske spužvice pa sam se poslužila onim običnim, kuhinjskim. Rade bez problema. :)

Ovako je to izgledalo na podu:

Postavljanje slika na zid - izrada dekoracija

Otkud ovi crni okviri, a na prethodnoj slici se naziru drveni? Pročitajte tekst pod brojem 9.

5. Odlučite kako ćete okvire postaviti na zid.
Okvire na zid možete postaviti vješanjem ili lijepljenjem. Budući da je zid u blagovaonici izuzetno tvrd (za postavljanje sata nam je trebala bušilica), zabijanje čavlića baš i ne bi bila dobra ideja plus na zidu nisam željela imati rupe. Okvire sam zato odlučila zalijepiti obostrano ljepljivom trakom.

6. Ocrtajte okvire na predložak.
Najbolji način za postavljanje slika na zid je pomoću predloška. Uzmite neki veći papir (ja sam koristila papir za pečenje), položite ga na pod i na njega postavite okvire i ostale dekoracije. Izmjerite razmake između okvira pa okvire ocrtajte olovkom. Ako ćete okvire lijepiti, olovkom probušite rupice na rubovima okvira, a ako ćete ih objesiti, napravite oznake za čavliće.

Postavljanje slika na zid - crtanje po papiru

7. Zalijepite predložak na zid
Predložak sada možete zalijepiti na zid. Poslužite se ljepljivom trakom i vaservagom ili ravnalom kako bi bili sigurni da predložak stoji ravno.

Postavljanje slika na zid - lijepljenje predloška

8. Zabijte čavliće ili napravite oznake.
Na označena mjesta zabijte čavliće ili kroz rupice olovkom napravite oznake pa maknite predložak.

Postavljanje slika na zid - označavanje




9. Objesite ili zalijepite okvire i druge dekoracije
Ako ste okvire odlučili objesiti, jednostavno ih kukicom zakačite na čavlić. Ako ste ih pak odlučili zalijepiti, na poleđinu postavite obostrano ljepljivu traku. Predlažem da kupite neku kvalitetniju traku, najbolje onu za ljepljenje revera (svoju sam kupila u Starom Pjeru). 

Okvir najprije poravnajte na jednoj strani (prema oznakama koje ste napravili) pa pritisnite drugu.

Postavljanje slika na zid lijepljenjem


Vjerojatno ste skužili da su prema planu svi okviri trebali biti crni, a u konačnici su dva drvena. Što se dogodilo? Ništa, nakon postavljena dva okvira i daske za rezanje, treći okvir mi je iskliznuo iz ruku, pao na stolicu i puknuo - staklo je ostalo cijelo, ali je stradao sam okvir. Nakon nekoliko dana vratila sam se u trgovinu, ali više nisu imali takvih okvira pa sam uzela drvene. Kiping it rial, gajs.

Galerija slika na zidu


Iako galerija nije ispala baš onako kako sam si zamislila, sviđa mi se i ovakva. :)

Ništa, nadam se da se i vama sviđa novoukrašeni zid i da će vam ovi savjeti pomoći u stvaranju vaše galerije slika. Ako imate kakvih pitanja, slobodno ih postavite u komentarima.

Oznake: , , ,