Izrada planera (1. dio)

Prva stvar koju jedna vanabi organizirana osoba treba je – planer/rokovnik. Treba negdje zapisati sve te obaveze, sastanke, projekte... Hm, ništa jednostavnije, posjet knjižari, malo traženja po policama i riješeno. Da, bilo bi tako da niste komplicirani kao ja. Pretežak, premalen, preobičan, kakoćupisatiutakositneredove, nema sve sastavnice koje želim, skoro pa savršen, ali preskup – mogla bih nabrajati do besvijesti.

Što onda jedino preostaje? Smanjiti doživljaj ili razbiti kasicu-prasicu. Napraviti svoj planer!

Nakon dugog mozganja i traženja inspiracije po bespućima mreže, osmislila sam kako bi moj budući planer trebao izgledati, odnosno kakav bi sadržaj trebao imati.

IZGLED
Ključna riječ je jednostavnost! Iako volim boje, od previše njih vrti mi se u glavi (nije ni čudo zašto ne mogu učiti iz skripte u kojoj su korišteni markeri različitih boja). Dakle, jednostavan, jednobojan, ali ipak upadljiv i zanimljiv.

VELIČINA
Hm, što manji da stane u torbu i ne zauzima previše mjesta, ali opet dovoljno velik da u njega mogu normalno pisati. Znači - A4 format prevelik, onaj standardni džepni premalen. Ajl go vit A5! 

OBLIK
Uf, oko oblika sam najdulje mozgala. Klasična bilježnica je odmah ispala jer sam predloške željela isprintati, a ne ih crtati rukom. Dvojila sam između spiralnog uveza i fascikla s prstenovima. Planer sa spiralnim uvezom je prilično praktičan – zauzima malo mjesta i listovi se mogu okrenuti jedan ispod drugog. S druge strane, fascikl s prstenovima je nešto veći, listovi se ne mogu okrenuti, ali ima jednu veliku prednost – vrlo jednostavno umetanje novih listova! U jednoj našoj drogerijislešparfumerijislešpapirnici pronašla sam odgovarajući fascikl. Stranice mu nisu pretvrde kao kod ostalih fascikala, savitljiv je, ne zauzima previše mjesta, jeftin je i u njega mogu umetnuti koliko god papira želim, a kasnije ih lako maknuti. Dakle, glasam za savitljivi fascikl s prstenovima!

SADRŽAJ
Ovo je najvažniji razlog zbog kojeg sam odlučila napraviti svoj vlastiti planer. Rokovnici koji se mogu kupiti u knjižarama obično imaju kalendar, možda neku TO-DO listu i hrpu praznih papira što ne zadovoljava moje potrebe u potpunosti. Tražila sam i neke besplatne predloške onlajn, ali opet sličan problem – iako postoji ogroman izbor, nisam pronašla ono što bi mi u potpunosti odgovaralo. (Znam, znam, komplicirana sam!). A što ja to uopće želim imati u svom planeru? Nakon mozganja o svojim potrebama, navikama i interesima, iskristaliziralo se nekoliko sastavnica: Kalendar, Posebni datumi, Važni brojevi, Tjedni pregled, Posao, Ciljevi, Troškovi, Knjiga/Film, Recepti/Menu, Čišćenje/Organizacija/Kreativni projekti, Zdrav život, Moda i Bilješke. Predloške svih ovih sastavnica odlučila sam napraviti pomoću programazaobraduteksta, što je sasvim dovoljno za osobu koja nema previše pojma o dizajnu.

Dakle, ako se odlučite za izradu planera, na umu imajte sljedeće:

Imate li uopće planer ili sve pamtite? Biste li se odvažili na izradu svojeg vlastitog planera?

U drugom dijelu očekujte konkretni tutorijl o izradi planera, popraćen fotografijama.

Oznake: , ,